Mapa strony:

FUNDACJA POMOCY PRAWNEJ "TEMIDA"

 

ul. Smolki 8/5, 30-513 Kraków

 

tel.: +48 530 767 388

e-mail: kontakt@fundacjatemida.pl

 

KRS: 0000757063

NIP: 6793176782

REGON: 381798623

 

nr rachunku bankowego:

42 1140 2004 0000 3202 7946 4463

Jesteśmy najlepsi

Aktualności

Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. 

09 stycznia 2023
Fundacja zaprasza na dyżur, w ramach którego pełnoletnie osoby znajdujące się w trudnej sytuacji
10 stycznia 2022
Fundacja zaprasza na dyżur, w ramach którego pełnoletnie osoby znajdujące się w trudnej sytuacji

Aktualności / BLOG

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – zmiana ostatecznego terminu zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych

 

Dla spółek wpisanych do KRS przed 13 października 2019 r. ostatecznym terminem na zgłoszenie do CRBR był 13 kwietnia 2020 r. Jednak termin ten został zmieniony Ustawą z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2020 r., poz. 568) na dzień 13 lipca 2020 r. Warto pamiętać, że spółki wpisane do KRS po 13 października 2019 r. nadal mają obowiązek zgłosić dane beneficjenta rzeczywistego nie później niż w terminie 7. dni od dnia wpisu do KRS.

 

CRBR – kto powinien podpisać zgłoszenie w przypadku wieloosobowego zarządu spółki i co zrobić, jeśli zgłoszenie zostanie podpisane nieprawidłowo?

 

Kiedy już uda Ci się ustalić, kto jest beneficjentem rzeczywistym w Twojej spółce i prawidłowo przejdziesz wszystkie etapy podawania danych beneficjentów w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych w formularzu dostępnym na stronie internetowej https://crbr.podatki.gov.pl, bardzo istotne jest, aby zgłoszenie zostało podpisane przez właściwe osoby. W przypadku spółki, w której zarząd jest jednoosobowy, odpowiedź na pytanie, kto powinien podpisać zgłoszenie, jest prosta – jedyny członek zarządu. Jednak, co w przypadku, gdy zarząd jest wieloosobowy, a dodatkowo do reprezentacji spółki uprawnionych jest kilku jego członków działających łącznie? Wówczas zgłoszenie bezwzględnie powinno zostać podpisane przez każdego członka zarządu. Jak to zrobić? Poniżej znajduje się krótka instrukcja.

 

Instrukcja składania podpisu pod zgłoszeniem CRBR w przypadku wieloosobowego zarządu spółki.

 

1. Po wypełnieniu wszystkich pól formularza i jego zapisaniu, pierwszy z członków zarządu powinien kliknąć odsyłacz „podpisz dokument”. Wówczas zostanie przekierowany na odpowiednią stronę internetową, pozwalającą na opatrzenie zgłoszenia kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź profilem zaufanym ePUAP.

2. W kolejnym kroku, po podpisaniu zgłoszenia, powinien zapisać zgłoszenie do pliku XML i wysłać je do kolejnego członka zarządu.

3. Po pobraniu pliku XML kolejny członek zarządu powinien wczytać podpisane przez pierwszego członka zarządu zgłoszenie, klikając na odpowiednie pole na stronie internetowej https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/.

4. Następnie, nie dokonując edycji zgłoszenia, powinien wykonać czynności opisane w punkcie pierwszym instrukcji, czyli podpisać dokument profilem zaufanym ePUAP bądź kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

5. W przypadku zarządu liczącego więcej niż dwie osoby należy powtarzać punkty 2-4 tak długo, aż zgłoszenie zostanie podpisane przez wszystkie osoby, pamiętając, aby każdy kolejny członek zarządu wczytywał plik XML podpisany przez wszystkich członków zarządu, którzy już opatrzyli je podpisem.

 

Po podpisaniu zgłoszenia przez wszystkich członków zarządu pozostaje już tylko jego wysłanie.

 

Korekta zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych.

 

Co zrobić jeśli do systemu został wczytany plik z pominięciem podpisu któregokolwiek z członków zarządu?

 

Należy kliknąć na stronie internetowej (https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/) Utwórz zgłoszenie” i wpisać NIP spółki, wskazać jej formę organizacyjną i kliknąć „Dalej”. Wówczas na ekranie pojawi się wysłane już wcześniej zgłoszenie spółki oraz opcja „Wprowadź korektę zgłoszenia”. Kliknięcie w nią pozwala na modyfikację wprowadzonych wcześniej danych, a także na skorygowanie dotychczas złożonych podpisów. Aby właściwie podpisać zgłoszenie, należy postępować zgodnie z opisaną powyżej instrukcją, a następnie je wysłać.

 

Z uwagi na to, że wypełnianie i podpisanie formularza CRBR może sprawić nieco trudności, nie warto czekać z tym do ostatniego dnia terminu, ponieważ jeśli zorientujemy się, że popełniliśmy błąd lub wysłany został nieprawidłowy plik XML, opcja „Wprowadź korektę zgłoszenia” pozwala, mimo początkowych uchybień, wysłać prawidłowe zgłoszenie do CRBR w terminie.

 

 

aplikant adwokacki Renata Durowska-Zienkiewicz

CRBR - jak zgłosić beneficjenta do rejestru? Jak dokonać korekty zgłoszenia?
11 maja 2020
09 stycznia 2023
Fundacja zaprasza na dyżur, w ramach którego pełnoletnie osoby znajdujące się w trudnej sytuacji
10 stycznia 2022
Fundacja zaprasza na dyżur, w ramach którego pełnoletnie osoby znajdujące się w trudnej sytuacji
26 września 2021
Fundacja zaprasza na dyżur, w ramach którego pełnoletnie osoby znajdujące się w trudnej sytuacji
10 września 2021
Fundacja Pomocy Prawnej Temida angażuje się w pomoc frankowiczom. Adwokaci zrzeszeni w Fundacji uczestniczą
04 sierpnia 2021
           Przedawnienie długu to instytucja przewidziana w kodeksie cywilnym, zgodnie z którą dłużnik po upływie
13 lipca 2021
Choć omawiana zmiana weszła w życie z dniem 1 lipca 2021 roku, to mimo